Zelfverzekerd lesgeven? Jij kan het!
Op zondagavond voel je de stress al opkomen voor de volgende werkdag.
Je bent er zo klaar mee.
Je stapt van de ene lichamelijke klacht in de andere, zelfs je lichaam lijkt je in de steek te laten.
Je bereidt alles tot in de puntjes voor, maar echt tevreden ben je nooit.
En ondertussen kijk je naar je collega’s.
Je ziet hun energie, hun gemak… en vraagt je af waarom het bij jou zo anders voelt.
Herkenbaar?

Verbeterde communicatie

Zelfverzekerd voor de klas

Je bent niet alleen
Ik herken het helemaal.
Dan maar weer een tip vragen, een boek kopen, of voor de zoveelste keer uithuilen in de auto of op de bank.
Ik dacht: “Ik heb toch een opleiding gedaan? Dit moest ik toch kunnen?”
Toch blijft dat knagende gevoel van onzekerheid.
Zelfs als iemand mij een compliment gaf, twijfelde ik aan de oprechtheid ervan.
Eigenlijk was ik gewoon moe.
En onzeker.
Wat werkt wél?
Ik geloof niet in één tool of trucje waardoor opeens alles lukt.
En ik geloof er ook niet in dat jij moet veranderen.
Wat ik wél geloof, is dat echte verandering ontstaat door de juiste inzichten.
Dat jij de hulpbronnen al in je hebt , je hoeft alleen te leren hoe je ze weer kunt aanspreken.
Dat kan in een persoonlijk 1-op-1 coachtraject,
of tijdens een driedaagse training waarin je leert om op een andere manier met jezelf om te gaan.
Wat je denkt over jezelf, kleurt hoe de ander jou ziet

1 op 1 coaching
Jezelf zijn zonder strijd!

Training
Jij maakt het verschil!
Kids don’t remember what you try to teach them. They remember what you are.
Jim Henson

Lesgeven is communicatie. En communiceren doen we doorlopend! Verbaal en non-verbaal. Zéker voor de klas! Je woorden, hoe je staat, hoe je kijkt en beweegt, alles bevat een boodschap voor je leerlingen. Zelfs je (onbewuste) gedachten over de leerling hebben een effect op de relatie met jouw leerling en jullie onderlinge communicatie.
Effectief en succesvol lesgeven valt of staat met de relatie met de leerlingen. En die relatie bouw je door bewuste communicatie. Door je bewust te zijn van wat je zegt en hoe je het zegt. Verbaal en non-verbaal.

Recensies
Wat anderen zeggen
Lees hieronder de enthousiaste recensies van leraren, scholen en ouders.
“Veel geleerd”
Fijn dat je ons echt wat geleerd hebt, het was nieuw voor mij.
“Super inzicht”
Ik ben me meer bewust geworden dat kinderen anders/verschillend luisteren/reageren en dat jij daar als leerkracht invloed op hebt.
“Wat een impact”
Ik ben me bewust van de impact van je eigen reactie en handelen op de leerlingen.